Přeskočit na hlavní obsah

Tři knížky, které vás naladí na Vánoce


   Zdravím vás všechny u mojí první recenze. Tentokrát to bude recenze rovnou na tři knihy, které se odehrávají ve vánočních časech (přiznávám, že jsem to mohla napsat dřív, ale bohužel). Všechny doporučuji, knihy mají krásnou vánoční atmosféru, hezké obálky (Vánoční zázrak má také nádherný vzhled stránek uvnitř- okolo textu jsou hvězdičky) a další pěkné věci, ale přesto se mi knihy zdály jako průměrné. Pojďme si je teda všechny představit a říct si k nim můj názor.





Vánoční zázrak - Jay Asher

Originální název: What Light
Počet stran: 248
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dívčí román
Moje hodnocení: 5/10✩


  Šestnáctiletá Sierra má dva domovy- jeden v Oregonu, kde žije 11 měsíců v roce a druhý v Kalifornii, kde s rodiči  jezdí v prosinci prodávat Vánoční stromky. I když Sierra je na takový způsob života zvyklá, pokaždé ji mrzí, že své přátelé (hlavně nejlepší kamarádku Heather) z Kalifornie vidí pouze o Vánocích a zbytek roku se s nimi nemůže setkat, a že s nejlepšími kamarádkami Elisabeth a Rachel z Kalifornie nemůže trávit Vánoce.
  Tento rok ji ale trápí ještě něco horšího.Možná že letos je to naposledy, co slaví Vánoce v Kalifornii, protože ze stromků už není takový zisk jako kdysi. 
   A aby toho nebylo málo, její kamarádka Heather ji ještě přesvědčuje, aby si konečně našla nějakýho kluka. Sierra se nechce pouštět do  žádného vztahu, na kluky má příšerně velké nároky a její otec všechny kluky, co jsou ve stánku trestá už jen za to, že se na jeho dceru podívají. 
   Když ale do stánku příjde mladý a krásný Caleb, Sierra začne cítit, že by přece mohla dát na slova své nejlepší kamarádky. Jejich vztah  nebude jednoduchý, kvůli Calebově minulosti. Všichni ve městě si šuškají o tom, jak strašlivou chybu před lety udělal a dodnes ho za takovou chybu odsuzují. Caleb se ale dnes snaží být vzorným a milým člověkem. Snaží se také pomáhat rodinám, které nemají na koupi vánočního stromku tím, že jim nějaký stromek daruje. 
 Má ale vůbec jejich vztah budoucnost? Vydrží jejich vztah? Přijede Sierra do Kalifornie i příští zimu, nebo už se tam nikdy nevrátí?

Můj názor: 
  Knihu jsem měla celkem rychle přečtenou (měla jsem ji sice půjčenou od kamarádky celý měsíc, ale když jsem se k ní pak konečně dostala, měla jsem ji přečtenou během jednoho dne). Na knize se mi líbil ten nádherný obal a ty hvězdičky, které lemují text uvnitř knihy. Se samotným textem jsem tak spokojená bohužel nebyla (Teď budu kritická, ale jinak to prostě nejde. :( I přes tu kritiku si rozhodně knihu přečtěte, protože každý bude mít na ni svůj názor...). V textu bylo hodně chyb. 
  Hlavní postavy mi přišly umělé, příliš dokonalé, chvilkami se mi zdálo, že snad takový člověk nemůže v realném životě vůbec existovat. Taky to Calebovo tajemství bylo dost zvláštní. Rozhodně jsem čekala něco úplně jiného. 
  Ale nakonec přeci řeknu nějaké to pozitivum. Knihu jsem si přečetla kvůli tomu, že jsem se chtěla naladit na Vánoce. Vánoční zázrak tento účel splnil. Přesto si myslím, že tuto knihu si může čtenář přečíst i někdy jindy než pouze v těchto svátcích, protože kniha  má doboru zimní atmosféru- tu jsem cítila i více než tu vánoční.



Polibek v New Yorku
- Catharine Riderová

Originální název: Kiss me in New York
Počet stran: 240
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dívčí román
Hodnocení: 8/10 ✩

   Charlotte je na výměném studijním pobytu v New Yorku. Na Vánoce se chystá vrátit do své rodné Anglie zpět ke své rodině, se kterou chce strávit Štědrý večer. Na letišti se ale dozví, že její let byl zrušen kvůli nepříznivému počasí a ona bude muset zůstat sama v tom velkém a špinavém městě, které ze začátku zbožňovala, ale nyní ho nesnáší. 
    Na letišti v knihkupectví ale narazí na kluka Anthonyho, který čekal na svou holku. Ta se však hned po svém příletu s Anthonym rozešla. V knihkupectví Anthony shodí příručku Jak zapomenout na svého expartnera v deseti snadných krocích! a pak ji koupí pro Charlotte, protože i ona si nedávno prošla rozchodem s Newyorčanem Colinem.
  A tak se oba potulují po městě, Anthony se stane Charlottiným průvodcem a společně se snaží splnit všech deset bodů příručky. Povede se jim splnit všech deset bodů? Co všechno spolu Anthony a Charlotte za jediný den zažijí?To už si budete muset přečíst sami...


Můj názor: 
    Tato kniha se mi líbila mnohem víc než zbylé dvě knihy. Zaprvé se mi moc líbilo to, že vzadu v knize je slovníček různých míst v New Yorku, které se v knize zmínily. Za druhé byl druhý a zajímavý nápad dát do knihy úryvky z příručky. Dále se mi moc moc moc líbil obal, ten je úplně úžasný. Charlotte  mi byla sympatická a Anthony také. Bylo také hezké, žev příběhu byla roztomilá fenka, kterou pojmenovali hlavní hrdinové Omylka. Knihu jsem měla přečtenou během pár dnů a cítila jsem z ní opravdovou vánoční náladu. Rozhodně doporučuji. 




Polibek v Paříži - Catharine Riderová

Originální název: Kiss me in Paris
Počet stran: 216
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dívčí román
Hodnocení: 6,5/10 ✩
 
   Serena se rozhodla, že navštíví svoji sestru v Paříži pár dnů před Štědrým dnem. Měla už do puntíku vymyšlené, co všechno v městečku  lásky navštíví. Její sestra ji ale oznámí, že pojede na Vánoce se svým přítelem do Madridu a Serena tak zůstane v Paříži sama.
   Společnost ji dělá Jean-Luc, který není vůbec nadšený, že se bude muset zdržovat s nějakou Američankou, která navštívila Paříž. Serena ho navíc štve tím, jak moc spěchá, aby všechno co chce navštívit stihla a vůbec si nevychutnává kouzlo vánoční Paříže.
   Oba dva si lezou na nervy, jsou úplné protiklady. Ale protiklady se přeci přitahují ne? Mohli by se do sebe zamilovat?


Můj názor: 
   Kniha mi přišla na zažátku moc uspěchaná a u konce to bylo naopak zase moc protahlé. Serena mi moc nesedla, štvala mě tím, jak už od začátku pořád brblala. Ale pak jsem si na ni celkem zvykla. Šlo také poznat jak spisovatelé (za pseudonymem Catharine Riderová se totiž skrývá Stephanie Elliotová a James Noble) znají New York a jak znají Paříž. O New Yorku dokázali psát lépe o tom, kde se děj odehrává. V této knize se vánoční atmosféra nějak moc neprojevovala, to mě vážně moc mrzí. Ale jinak... kniha se rychle četla, občas se Serena zmínila o Charlotte a Anthonym z předešlé knihy, co mě potěšilo a obálka je taky k sežrání. 



Závěr
 Jsem ráda, že jsem mohla přečíst rovnou tři knihy s vánoční tématikou. Zde je pořadí, která kniha se mi líbila nejvíc a která nejmíň...
1.místo Polibek v New Yorku
2.místo Polibek v Paříži
3.místo Vánoční zázrak

Snad se vám moje první recenze líbila. Všem vám jinak přeji krásné Vánoce, ať najdete pod stromečkem to, co jste si přáli a já se na vás budu těšit u další recenze, kterou snad stihnu do nového roku vydat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe