Přeskočit na hlavní obsah

Víš, že mi chybíš?

   Vítejte u mé nové recenze na poslední díl úžasné série DIMILY. Jako by to bylo včera, když jsem se ocitla na prvních stránkách prvního dílu... Ale ono je to ve skutečnosti už  skoro dva týdny. Několikrát jsem nad tím uvažovala a rozhodla jsem se, že napíšu ještě jednu recenzi k těmto knihám, budu v ní probírat všechny díly a hodně je srovnávat. Napadlo mě totiž hodně myšlenek, které nepatří pouze k jednomu určitému dílu, ale k celé trilogii. Ale to až někdy později, dneska to bude jen a jen o třetím dílu s názvem Víš, že mi chybíš? 

Autorka: Estelle Maskame
Originální název: Did I Mention I Miss You?
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Dívčí román 
Hodnocení: 8/10 ☆(na Instagramu je sice 9/10, ale nakonec jsem se rozhodla pro osmičku, protože to bylo asi tak na stejné úrovni jako druhý díl...)


 
   Už uběhl rok od té doby, co se Eden a Tyler viděli. Už je to rok, co ji Tyler opustil a ona neví do dneška proč. Studium na vysoké škole v Chicagu ji přivede na jiné myšlenky a  snaží se na něj zapomenout.  Když ale školní rok končí a vrací se na letní prázdniny domů do Santa Monici, zjistí, že do města se vrací i její nejstarší nevlastní bratr. 
   Eden je na Tylera naštvaná, že ji nechal na všechny problémy samotnou a on si na rok někde odjel a ani ji nenapsal a nezavolal. Navíc se Eden skoro neustále hádá se svým otcem a nevlastním bratrem Jamiem. Proto se její nevlastní matka Ella rozhodne, že stráví celá rodina víkend v Sacramentu. Vztahy v rodině jsou ale čím dál tím víc horší. Jediné co se o víkendu změnilo byl vztah Eden a Tylera. Eden se pomalu přestává na Tylera zlobit a začíná jeho důvody proč odešel chápat. Tyler ji také nabídne, aby s ním tajně odjela ze Sacramentu do Portlandu a tam strávili nějaký čas společně. Možná že je toto jejich třetí šance, aby spolu začali konečně chodit.



"Možná, že jsme se v uplynulých třech letech tolik snažili přesvědčit všechny v okolí, aby se smířili s naším vztahem, až jsme úplně zapomněli, že jediní lídé, kteří se s ním potřebují smířit, jsme my dva."
str. 226


Můj názor:
   Třetí díl byl oproti předchozím dílům klidnější. Ze začátku se sice řešili bouřlivé rodiné vztahy, ale později už byl děj celkem poklidný. Ty nejdůležitější věci se vyřešili v předešlých dílech, v tomto díle jde už jen o různá vysvětlení, představení postav, o kterých se mluvilo, ale  postavy během děje na ně nenarazili, nebo s nimi netrávili čas. 
   Už v první kapitole jsou vykresleny vztahy mezi členy rodiny jako velice rozhádané. Možná si pamatujete na to, jak jsem v recenzi na první díl říkala, že v knize se neobjevovala moc rodina, ale spíš noví přátelé. Tento díl to všechno vynahradil, řešili se zde vztahy, které se snaží postavy zlepšit.  
  Pozor spoiler! Líbilo se mi, že na konci si Eden a její otec všechno vyříkali a vypadalo to, že jsou na dobré cestě, že se jejich vztah se už bude jenom zlepšovat. Taky se mi moc líbilo, že v knize se objevil i Tylerův otec a mohla jsem se s ním více seznámit. Navíc se v tam i ocitli Tylerovi prarodiče a to nebylo vůbec špatné. Jenom mi je líto, že autorka úplně zapomněla na Deana. Chápu, že by ho asi bolelo, kdyby viděl znovu Eden a Tylera, ale přeci... Přeci tam mohla být nějaký okamžik, kdy se objeví  na scéně. Naopak mi nevadilo, že se neobjevila Tiffany. Konec spoileru 
Když jsem se pouštěla do této knihy, nevěděla jsem, kde se děj bude odehrávat. Později jsem zjistila, že v Portlandu, který byl kdysi Edeniným domovem. Skvělé, že autorka zase zmínila podrobně, kde se postavy pohybovaly a moc děkuju za ty vodopády😍 ! Já jsem se totiž nikdy o Portland moc nezajímala, a když se pak Eden a Tyler vydali na vodopády v Portlandu, musela jsem se prostě podívat na fotky a mapy, abych k tomu zjistila něco víc. Ty vodopády vypadají naprosto úžasně, jak jsem o tom potom dál četla v knížce, tolik jsem toužila tam být taky. Tohle je jedna z věcí, které mám na těchto knihách ráda - všechny místa jsou tam popsána do detailu.
    Když se vrátím zpět k postavám, musím říct, že mě moc potěšilo, že se Eden potkala se svoji bývalou nejlepší kamarádkou Amelií, s kterou se neviděla od té doby, co se přestěhovala do Santa Monici. Ale ještě víc mě potěšilo, že se vrátila Emily a později se objevil i Snake. 
  Mezi plusy patří i určitě to, že Tyler se posunul zase o kus dál (to je oproti prvnímu dílu vážně neuvěřitelný rozdíl!). Pamatuji si na ten večer s grilováním, kdy se objevil v první knize poprvé a já neměla z něho zrovna dobrý první dojem. Kdyby mi někdo řekl v té době, že se chová mile v dalších dílech, asi bych tomu člověku těžko rozumněla. Ale Tyler se vážně změnil a autorka dokázala o této změně skvěle napsat. 
  Knize jsem dala 8 hvězdiček z toho důvodu, že se v knize nedělo něco, co by bylo vážně hodně napínavé a některé vztahy mohli být  lépe vyřešeny - viz. spoiler. Ale jinak jsem si čtení posledního dílu skvěle užila a vůbec nelituji, že se mi tato série dostala do ruky. Pokud budu mít někdy možnost, přečtu si ji klidně i desetkrát za sebou znovu.

  

Komentáře

  1. dobrý den chci se zeptat jestli budou na konci Tyler a Eden spolu ? děkuji ..hezký den :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe