Přeskočit na hlavní obsah

Víš, že tě miluju?

  V anketě  na Instagramu byl větší počet hlasů pro to, abych napsala recenze na každou knihu z trilogie DIMILY zvlášť. Moc děkuji těm, kteří hlasovali a pomohli mi tak v mém rozhodování. Nevěděla jsem si totiž rady, jestli mám napsat tři jednotlivé recenze nebo jednu hromadnou.

  První díl této fenomenální trilogie  vyšel v srpnu 2017. Několikrát jsem na knihu narazila, četla jsem o ní samé dobré věci a všichni si ji velice chválili. Toužila jsem si ji taky přečíst, ale do ruky se mi dostala teprve teď. Před několika měsíci jsem uvažovala, že si koupím celý box, když jsem ale pak zašla na začátku prosince do knihovny, našla jsem je v regálu. Byl zázrak, že tam byly všechny tři pohromadě a že nebyly rozpůjčené. Hned první díl jsem si zamilovala a vůbec se mi ho nechce vracet zpět. Chtěla bych tu knihu mít stále u sebe a některé okamžiky stále dokola číst znovu a znovu.


 Autorka: Estelle Maskame
Originální název: Did I Mention I Love You? 
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Dívčí román
Moje hodnocení: 10/10☆

  Šestnáctiletá Eden žije pouze se svojí matkou. Její otec je před třemi roky opustil a odstěhoval se z Oregonu do Kalifornie, kde dosud žije se svou novou rodinou. Eden ho za jeho odchod nesnáší, a proto není vůbec nadšená, že bude s ním trávit celé dva měsíce letních prázdnin. Tuto nabídku však mohla odmítnout a být o letních prázdninách doma v Portlandu, ale přesto Eden nabídku přijmula, protože snila o návštěvě Los Angeles.
  A tak se ocitá v nádherném domě na pobřeží v Santa Monice, kde začne žít se svým otcem, jeho novou manželkou Ellou a třemi nevlastními bratry- jedenáctiletým Chasem, čtrnáctiletým Jamiem a sedmnáctiletým Tylerem. Právě s nejstarším nevlastním bratrem má Eden největší problémy. Nechápe jeho drzé chovaní a vysoké ego. Ale čím dál tím více na něj naráží na různých večírcích a poznává jeho svět, kde se porušují pravidla, začíná jí zajímat. Může být mezi nimi trochu  jiný vztah než ten sourozenecký? A jak by na to reagovala jejich rodina a okolí?

"Tobě to nedochází? Ty pro mě nejsi rozptýlením. To jsem já, Eden. Tohle. Právě te. Způsobuješ v mém nitru zatracený chaos, ale mně to nevadí, protože to jsem já. Jsem chaos. A nejvíc na tobě miluju, že v tvé přítomnosti můžu být takovým chaosem. Protože ti věřím. Jsi jediná osoba, která se o mě zajímala a rozebrala mě. Chci být tvým chaosem"
 str. 335

"Takže se vykašlete na všechno, co si o vás nebo o vašich rozhodnutích myslí jiní lidé. Jestli jste gay, tak to sakra přijměte. Jestli si chcete založit umělecký ateliér, bežte do toho. Přestaňte se bránit v tom, co vás baví."
str.341
 

Můj názor: 


  Ani nevím kde mám začít. Je toho tolik, co se dá říct o této knize, ale začnu asi u mých  pocitů a dojmů  na prvních stránkách knihy. Moc mi sedl čtivý a zajímavý styl, jakým byla kniha napsaná. Už odprvní stránky jsem si všechno živě představovala. Kniha ani nepotřebuje film, je tak skvěle napsaná, že člověk má pocit, že se teleportoval do Ameriky na kalifornské pláže. Kniha má super letní atmosféru.
A teďka postavy… Stačilo pár stránek v knize a Eden jsem naprosto pochopila a zamilovala si ji. Chápala jsem její odpor k otci a také důvod, proč nakonec za ním jela na dlouhé dva měsíce. A pak je tu Tyler, kterého bylo na začátku celkem těžké  pochopit. Po prvním setkaním s ním jsem si říkala: “Panebože, co je to za člověka?” ( Říkala jsem si trochu něco jiného, ale nechci být sprostá :D) Klobouk dolů autorce, která dokázala tajemství, proč je Tyler takový jaký je postupně po malých kousíčcích odhalovat.  Čím blíž jsem byla konci, Tylera jsem chápala čím dál tím víc. Co se týče vedlejších postav, byly taky skvělé. Edenina nevlastní matka byla normální, nebyla žádná příšerná macecha jak v pohádkách a Tylerovu přítelkyni Tiffany představila autorka jako holku, která má své světlé a tmavé stránky. Jediné co mě u dalších vedlejších postav mrzí je, že se v ději málo objevovali .mladší bratři Jamie a Chase. Chápu, že Eden trávila raději čas s novými přáteli ve stejném věku jako ona, ale přeci tam mohl být nějaký ten okamžik, kdy se  Eden pustí do nějakého menšího rozhovoru s  Chasem a Jamiem. 
   Nakonec musím říct, že obálka je fantastická. Asi znáte knihy, které mají nádherný obal, ale jejich obsah je nic moc, nebo knihy, které mají divný obal, ale obsah je úžasný. Tato kniha má úžasné oboje- obal i obsah. A mooooc ji doporučuji, protože je naprosto FANTASTICKÁ a stojí za přečtení.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe