Přeskočit na hlavní obsah

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem. 


 Autorka: Estalle Maskame
Originální název: Did I Mention I Need You? 
Počet stran:  320
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Dívčí román
Moje hodnocení: 8/10 ✩

  

 " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný"
str. 253

  Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje na opačný konec států, její přítel Dean si přeje, aby společně prožili letní prázdniny, co nejvíce spolu. 
  Pak se ale nečekaně objeví Tylerova nabídka, že Eden může strávit léto s ním v New Yorku. Eden ani chvilku neváhá a nabídku přijme. Když ale po tak dlouhé době Tylera znovu potká, všechny její city k němu se stanou ještě silnějšími než kdy předtím. 
    Eden a Tyler se rozhodnou, že už nebudou svou lásku skrývat a plánují, že až se vrátí zpět do Kalifornie, řeknou pravdu své rodině a přátelům. Eden se nejvíce bojí o svého přítele Deana. Dean je totiž milý kluk, kterému nechce ublížit, ale její city k němu nejsou tak silné jako k Tylerovi.
  A vypadá, že všechno bude fungovat tak, jak měli v plánu, ale opak je pravdou. Všechno se rázem zkazí, když do New Yorku přijede Rachael, a místo s Meghan přijede s dvěmi osobami, s kterými se  Tyler a Eden rozhodně nechtějí setkat  - s Tiffani a Deanem.



"Tak jemně, jak je to jen možné, mi začne třít kůži. Koutkem oka zahlédnu náš odraz v zrcadle. Mírně nakloním hlavu, abych lépe viděla na záda, a než je Tyler smaže,  i na slova, která mi tam napsal.Vypadají cize, takže mě napadne, že je to španělština, ale pak si uvědomím, že je vidím obráceně. Plně se soustředím na každé písmeno, dokud mi nedojde, co udělal. Napsal jen jedno slovo. Je to jen jedno slovo, ale napsané tolikrát, že mi jím pokryl celá záda od ramen až po bedra. Všechny říkají jedno: MOJE."
str. 163
  

 Můj názor: 

 Na tenhle díl jsem se neskutečně těšila, protože se odehrával v New Yorku, a protože jsem si předešlý díl zamilovala. Přesto jsem ale narozdíl od prvního dílu, dala druhému dílu o dvě hvězdičky méně. Bylo to z těch důvodů, že některé okamžiky mi v knize přišly strašně zvláštní. Pozor začátek spoileru! Bylo pro mě záhadou, když se Rachael, Tiffany a Dean dostali do New Yorku a Tiffany se rozhodla, že chce zpátky Tylera a chtěla, aby jí při tom pomohla Eden. Vydírala ji a Eden pak musela říct Tylerovi naprostou lež, že se chce s ním rozejít. A právě potom byl zvláštní okamžik- Tyler je na Eden naštvaný, opije se a když se Eden vrátí k němu, aby mu řekla jak to ve skutečnosti je, načapá ho, jak se líbá s Tiffany. Jako vážně 😧😅??? A následně pak stačí jedna Edenina věta a Tyler ihned vyhodí Tiffany z bytu. Jako by Tylerovi chyběla část mozku... na tohle přeci mohl přijít sám ne? Bylo to vážně zvláštní. Konec spoileru. 
U tohoto dílu jsem ale ocenila, že autorka do něho dala nové postavy, které snad budou i v dalším díle (Snake a Emily byli vážně skvělí lidé) a zároveň se v příběhu později objevily i postavy z prvního dílu. 
  Co se týče hlavních postav Tylera a Eden... tak Eden byla v jedné části knihy strašně žárlivá (hlavně když se objeví nová postava Emily). A Tyler se změnil k nepoznání k lepšímu. Udělal skvělý pokrok, ten rozdíl mezi Tylerem v prvním díle a Tylerem v druhém díle je vážně obrovský. 
   Jak už jsem se zmínila, na knihu jsem se těšila, protože se odehrává v New Yorku. Vážně jsem měla pocit, že jsem se tam ocitla a procházím se s hlavními postavami rušnými ulicemi amerického velkoměsta. Tu atmosféru New Yorku zachytila autorka stejně úžasně  jako v minulém díle.
  Co na závěr říci? Kniha se mi líbila a už se nemůžu dočkat posledního dílu. U knihy jsem se  zasmála. Na ten okamžik s tou sprchou asi nikdy nezapomenu " Ta sprcha se zase zbláznila" 😂. Určitě doporučuji si přečíst. Nebudete se nudit.

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe