Přeskočit na hlavní obsah

Zlodějka knih

   Ještě předtím než jsem knihu dostala do ruky a začala ji číst, viděla jsem kousek  filmu. Film je podle mě hezky natočený, přestože se příběh odehrává ve smutné době. Proto jsem si chtěla přečíst knížní předlohu. Když konečně knihu někdo vrátil po půl roce zpět do knihovny (nechápu jak někdo tu knihu mohl tak dlouho číst) ihned jsem si ji musela vzít. Přečetla jsem ji za pár dnů, byla čtivá a příběh byl velice silný a dojemný.

Autor: Markus Zusak
Originální název: The Book Thief  
Počet stran:528
Nakladatelství: Argo
Žánr: Historický román
Moje hodnocení: 10/10


     "Říká se, že válka je nejlepší přítel smrti, ale musím vám povědět, že já to vidím jinak. Pro mě je válka jako nový šéf, který od vás očekává nemožné..."

   Devítiletá dívka jménem Liesel Memingerová je poslána se svým bratrem k pěstounům Hansi a Rose Hubbermanovým. Její bratr ale nepřežije cestu k novému domovu, a tak se Liesel ocitne sama v německém městě Molching mezi úplně cizími lidmi. Po cestě Liesel také ukradla svoji první knihu, ale má to háček. Liesel totiž neumí číst, a proto se její nový táta Hans rozhodne, že ji bude učit číst po nocích ve sklepě. Liesel se ve čtení tak stále a stále zlepšuje a svoji první knihu zanedlouhou dobu sama dočte. Poté si snaží sehnat další knihy. Nějaké knihy dostane od svých rodičů a některé si opatří sama malou krádeží. 
   Přestože Liesel ráda utíká do knížního světa, kde je všechno možné, je tu i skutečný svět, ve kterém řádí druhá světová válka. Kniha zachycuje čtyři roky války, za které  Liesel a její blízcí zažili plno různých událostí. Za tyto čtyři roky měla Liesel a její rodiče největší tajemství v životě, které nesměli za žádnou cenu vyzradit, jinak by s nimi byl konec - ve sklepě schovávají žida. S židem Maxem Vandenburgem se  Liesel za krátkou dobu  seznámí a začnou být nerozlučnými přáteli. 

"Za ty roky jsem viděla tolik mladíků, kteří si mysleli, že se ženou na jiné mladíky. Ale tak to nebylo. Hnali se ke mně."

Můj názor:
   Tato kniha byla mojí první přečtenou knihou, která se odehrávala za druhé světové války a vážně mě dostala. Od první stránky byla čtivá a zajímavá. 
   Jedna z nejzajímavějších věcí byla samotná vypravěčka příběhu. V této knize byla vypravěčka naprosto originální, byla to totiž samotná smrt (předešlé dva úryvky vyslovila právě ona). Smrt vás provede celým příběhem od začátku do konce, řekne vám něco o sobě, o tom jak si bere lidské duše a ještě mnohem víc. Opravdu to stálo za to. V knize se smrt ukazuje úplně v jiném úhlu pohledu, než jak se na ni většina lidí dívá.  Smrt taky věděla, kdo v budoucnosti zemře a dokonce se opovážila prozradit čtenářovi to, o koho přesně půjde.  
   Každá postava (včetně smrti) byla skvěle vykreslená a měla v sobě něco jedinečného. Liesel, Rudyho, Hanse a Maxe jsem si hned oblíbila, zato Rosu Hubbermanovou jsem ze začátku neměla nějak zvlášť v oblibě.  Rosa se v průběhu knihy ale měnila a začaly se objevovat i její světlé stránky. Byly okamžiky, kdy jsem ji měla ráda nebo mi jí bylo líto (spoiler- např. když její muž odešel do války a ona pak pořád nosila u sebe jeho harmoniku konec spoileru). S Rosou byly v knize i okamžiky, kdy jsem se musela pousmát či dokonce zasmát (samozřejmě nebyla jediná postava, které se toto povedlo). U Rosy taky nikdy nezapomenu na její kuchařské dovednosti a její hrachovou polévku😅. 
 A teďka něco k Liesel Memingerové známou také pod přezdívkou Zlodějka knih. Za tu dobu, co se kniha odehrává se změnila i Liesel. Na prvních stránkách se seznámíte z devítiletou vystrašenou dívenkou, a během čtyř let, za které  se kniha odehrává, se stává Liesel  silnější a  odhodlanější dospívající dívkou. 
  U knihy se mi taky líbily přidané obrázky a texty od židovského boxera Maxe. Knize to přidalo ještě víc na kráse a originalitě. 
  Knize dávám 10/10, protože mi přišlo, že má všechno, co má správná kniha mít: silný příběh, skvělé postavy, napínavý děj a úžasnou nepřekonatelnou vypravěčku. Kniha je trochu hrubší ( 528 stran) a slabší čtenáři by kvůli tomu četbu knihy mohli vzdát (znám takové případy), ale i přesto  to hlavně NEVZDÁVEJTE a běžte si rychle tuhle úžasnou knihu přečíst! Je velice čtivá, během chvilky vás to vtáhne do děje, a pak vůbec ani nezaregistrujete a už se blížíte konci. Kniha čtenářovi dostane do hlavy různé myšlenky. Takže prostě DOPORUČUJU, DOPORUČUJU a DOPORUČUJU! Jestli jste správný knihomol, tuto knihu byste si měli rozhodně přečíst. 
  


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe