Přeskočit na hlavní obsah

Nebe je všude

Tato kniha s božsky modrým obalem v sobě ukrývá příběh o lásce a bolesti. Naprosto se liší od ostatních dívčích románů, má své osobité kouzlo, poutavý styl psaní, krásné vzkazy se zamyšlením a sympatické postavy. V knize se také vyskytuje milostný trojúhelník (z něhož jsem se ze začátku bála, jestli mi nebude vadit), ale  autorka si s ním skvělě pohrála a pojmula ho jinak, než ostatní spisovatelé, kteří do svých knih tento vztah dají.

Autorka: Jandy Nelsonová
Originální název: The Sky is Everywhere
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dívčí román
Moje hodnocení: 9/10✰

 

   
    Sedmnáctiletou  Lennie Walkerovou, která je velká knihomolka a  nadaná klarinetistka, opustila matka, když byla ještě batole, a tak si na ni vůbec nepamatuje. Bydlí u své babičky se svým strýcem Velikánem a starší sestrou Bailey. Před čtyřmi týdny ji ale opustila i sestra, protože zemřela na srdeční arytmii. Lennie se snaží s touto ohromnou ztrátou vyrovnat, nedokáže se smířit s tím, že se už nebudou dělit o své šaty, myšlenky, radosti a strasti, jak to bylo doposud. Také si připadá, jako by byla velká část jejího já mrtvá společně s Bailey, jako by nebyla její osobnost bez ní zcela úplná. 

 
 Bailey je úžasná a bábi a Velikán a samozřejmě máma, ale já ne. Já jsem ta dvojrozměrná v 3D rodině.
str.103

   Lennie trápí ale ještě něco- láska. Poprvé v životě se zamilovala, a rovnou do dvou kluků- do Tobyho a Joea. Joe se Lennie zalíbí hned, co vkročí do  školního orchestru. A ve stejnou dobu zjistí, že ji začalo něco táhnout i ke skejťákovi Tobymu, který byl přítelem její sestry. Tohle by ji přeci  její sestra nikdy neodpustila! Lennie tíží špatné svědomí a snaží se z téhle neplechy, co nejrychleji dostat.

 S každým uplývajícím dnem mizí další stopy po mé sestře- nejen ze světa, ale i z mé vlastní mysli, a nemůžu s tím dělat vůbec nic, jen sedět ve Svatyni, odkud se vytratily zvuky i vůně, a brečet.
str.238




Můj názor:
   Už samotný název knihy má v sobě svůj půvab. Ukrývá celkový dojem z knihy. Čtenář má pocit, že sedí na jenom z mráčků na nebi a přihlíží silnému příběhu, který se čte skoro sám.

    Kniha je originální v milostném trojúhelníku a velice reálném chovaní postav. Když Lennie udělala chybu, která ji pak dlouho mrzela, nebylo jednoduché, aby ji jedna konkrétní osoba odpustila. Také se mi líbilo, že některé okamžiky nebyly zbytečně prodlužovány a okecávány. Autorka už během prvních dvou kapitol představila tři hlavní postavy a seznámila nás s jejich vztahy a pocity mezi nimi.Zbytečně nečekala, to byla jedna z věcí, které se mi na knize líbily.

"Já vím-ne že by to nebyla pravda, ale pravda taky je, že vinit z něčeho osud a geny, je mnohem snažší než z toho vinit sede."
str. ? 
 
 
   Kniha je rozdělena na dvě části. V první části se Lennie vypořádává s novými pocity, které cítí, a také se rozhoduje, komu by měla dát přednost. Z mého pohledu měla k jednomu z kluků blíž a upředňostňovala ho (Neprozradím jaký z nich to byl, prozradím jedině to, že to byl ten, kterému jsem já osobně fandila více:D). Na konci této části udělá Lennie obrovskou chybu a tu se snaží v druhé části knihy u jednoho z kluků vyžehlit. Už je definitivně rozhodnutá, kterému z nich patří její srdce. A to byl pro knihu ode mě další plus- milostný trojúhelník neprobíhal v celém ději knihy. Ze všech postav jsem měla  dobrý pocit, líbilo se mi, jak  každá z nich měla svůj specifický styl chování, mluvení atd. Hlavní hrdinku Lennie jsem si velice oblíbila a to nejen proto, že je vášnivá knihomolka a hudebnice. Nejvíc se mi na ni líbilo, že se nechovala jako střeštěná puberťačka, ale jako  rozumná dospělá osoba.

 Láska se mi líbila bezpečně schovaná mezi deskamiknihy, ne v srdci mé sestry, protože tam když se usadila, tak mě Baileycelé měsíce ignorovala.
str. ?
 
 V knize se vyskytoval velký počet stran s různými vzkazy, které Lennie napsala a někde nechala ležet v okolí.  Plno vzkazů mělo hloubku, nebo význam a přidali knize na kráse a kouzlu. Problém byl ale v tom, že některé Lennina psaníčka něšla přečíst., proto jsem jednu hvězdičku musela knize odebrat :(. Hodně z jejich vzkazů mi dělalo potíže rozluštit, hrozně škrábe :). 

   Příběh mi svým způsobem připomínal knihu Dopisy na konec světa, v plno věcích se tyto dva příběhy podobaly (smrt milované starší sestry, láska, rozpadlá rodina,  dopisy atd.). Obě dvě knihy se mi líbily,protože mají silný příběh a obě vám doporučuji k přečtení. Neuděláte chybu, když se do těchto dvou světů začtete a zažijete jejich nezapomenutelný příběh.
 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe