Přeskočit na hlavní obsah

Neohlížej se

 Od autorky Jennifer Lynn Armentrout jsem už před pár měsíci četla jednu knihu. Velice se mi zalíbila, kniha byla napsaná velice čtivě a naprosto mě uchvátila, a tak jsem ji musela dát plný počet hvězdiček. A to samé můžu říct i o její další knize s názvem Neohlížej se. Skrývala v sobě hodně myšlenek. Na některé myšlenky narazil čtenář jednoduše v textu a některé myšlenky si musel najít sám mezi řádky. 

Autorka: Jennifer Lynn Armentrout
Originální název: Don´t Look Back
Počet stran: 344
Nakladatelství: Baronet
Žánr: Thriller, dívčí román
Moje hodnocení: 10/10✩


  Jednoho dne se objeví u silnice dívka jménem Samanta Jo Francová, která neví jak se jmenuje, kde bydlí a kde se to vůbec nachází.  Najde ji zástupce šerifa a oznámí ji, že byla několik dní nezvěstná společně se svojí nejlepší kamarádkou Cassie. Samanta si ale na nic nemůže vzpomenout, nepoznává ani vlastní rodiče, bratra Scotta, další kamarádky a svého přátele Dela. 
    Samanta se snaží vzpomenout na svoji minulost a na to jaká předtím byla. Čím více toho ale zjišťuje o  svém "starém já", začíná tuto holku, ve které je uvězněna, nesnášet. Byla strašná mrcha, nechovala se dobře k ostatním lidem, nosila až moc vyzývavé oblečení a zbytečně utrácela, protože její rodina patří mezi velké zbohatlíky. Teď ale dostala druhou šanci a rozhodla se být mnohem lepším člověkem. Začne se více bavit se svým bratrem, s jeho přítelkyní a kamarádem z dětství Carsonem. Ke Carsonovi začněte cítit i něco víc než přátelství a nechápe, jak ho mohla kdysi přehlížet. Naopak vztah ke svému příteli Delovi není tak skvělý, jak by měl být. 
   Samanta začne dostávat malé papírky s podivnými vzkazy, které ji děsí. Občas má taky záblesky vzpomínek ze dne, kdy se s Cassie ztratila. Když se ale konečně Cassie nalezne, je mrtvá a Samanta chce přijít na kloub tomu, co se ten osudný den stalo, proč Cassie byla zavražděna a proč ona přežila.

 "Uvízla jsem v tomto životě, na který jsem si nevzpomínala, v těle holky jménem Samanta Jo Francová, a čím víc jsem se o ní dozvídala, tím víc jsem ji začínala nesnášet"
str.31



Můj názor:
  Jak už jsem na začátku říkala, toto byla moje druhá kniha od autorky J. L. Armentrout, co jsem četla  a opět se mi velice líbila. Po dočtení mi trvalo pěkně dlouho, než jsem se z toho všeho vzpamatovala. Prostě WOW 😮! To bylo něco naprosto úžasného. Její knihy jsou velice dobře promyšlené, každá maličkost tam má svůj smysl a hlavní hrdinové by chtěli mít "nové a lepší já". 
    Samanta se mi líbila už od začátku, její dvojče Scott byl velice sympatický a někdy mě dokázal rozesmát a jejich rodiče jsem trochu nechápala, vadilo mi, že jim až moc záleží na penězích a na tom, co si ostatní o nich myslí. Samantin přítel Del mi ze začátku ani moc nevadil, ale později, když Sammy zjistí, jaký je to lhář, jsem mu už v ničem nedůvěřovala. Zato Carsona jsem si zamilovala. Je to pro většinu holek hotový kluk snů, kdo by ho nemiloval...


"Zasloužíš si někoho, kdo ti položí k nohám celý svět, někoho, kdo se o sebe dokáže postarat. Rozumíš mi?"
Myslím, že jsem nerozuměla. "Peníze ti ale celý svět nepřinesou, mami. Všechno si za ně nekoupíš." 
str.238

 
   U této knihy se mi asi nejvíce líbilo to, že se zabývá psychologií člověka a liským podvědomím. Bylo tam hodně napsané o tom, jak se Samatha postupně mění, na něco si občas vzpomene, má halucinace a slyší podivné hlasy. Taky oceňuji, že autorka dokázala navést čtenáře na podezření různých lidí. Do konce knihy nebylo vůbec jasné, kdo může být vrah. Když jsem si začínala u nějakého člověka být jistá, že právě on zabil Cassii, vždycky se to tam tak dobře zamotalo, že já jsem už vůbec nevěděla, koho mám tedy obvinit. Obviňovala jsem Dela, Carsona, Scotta, dokonce i samotnou Samantu, ale i na konci knihy jsem si nebyla svým úsudkem stoprocentně jistá. 

"Je mi jedno, jestli musíš chodit ke cvokaři, nebo brát prášky, Sammy. Myslím to vážně. Nic to nemění na tom, že jsem si vždycky myslel, že jsi úžasná holka."
str.262

  Kniha byla od první stránky velice napínavá a čtivá. Nedalo se od ní odtrhnout, protože jsem se chtěla dozvídat čím dál tím víc a být tak čím dál tím blíž k odhalení vraha. Pokud tuto knihu jednou začnete číst, už vás jen tak nepustí. Donutí vás si ten úžasný příběh číst dál a dál. Pokud na tuto knihu někde narazíte, určitě ji dejte šanci a přečtěte si ji. Nebudete litovat ♥. 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe