Přeskočit na hlavní obsah

Noc v Central Parku



   Jak byste reagovali na to,kdyby jste se ráno probudili uprostřed nejlidnatějšího města USA- v New Yorku, na lavičce v Central Parku? Asi byste byli v šoku, ale možná byste byli i nadšeni, že jste se záhadným způsobem do jednoho z nejkrásnějších měst Ameriky dostali. Budete ale stále nadšeni, když zjistíte, že máte svoji košili celou od krve, u sebe cizí bouchačku, žádné peníze ani telefon a k tomu jste ještě připutani pouty k osobě, kterou jste nikdy  v životě neviděli? Přesně o tom vypráví tato kniha od nejprodávanějšího francouzkého autora Guillauma Musso. 


Autor: Guillaume Musso
Originální název: Central Park
Počet stran: 296
Nakladatelství: Motto
Žánr: Thriller
Moje hodnocení: 10/10✰


    Mladá policistka Alice, z pařížské kriminálky se jednoho rána probudí na lavičce uprostřed klidného parku. Domnívá se, že se nachází v některém z francouzkých parků, ale vůbec si nedokáže vybavit, jak se tam ocitla a co se včerejší večer stalo. Ještě víc ji vrtá hlavou, proč má na své košili krvavý flek, u sebe nemá ani cent, zato má cizí revolver Glock 22, v kterém chybí jeden náboj, do kůže má vyryté podivné desetimístné číslo a její jedna ruka je spoutána pouty k ruce neznámého muže.

"Fakt si myslíte, že jsme v Irsku?" Další povzdech.
 "A kde jinde bychom měli být?"
"No já předpokládám, že ve Francii. Kousek za Paříží. Řekla bych rambouilletský les nebo..."
"Přestaňte si vymýšlet!" přerušil ji. "Kdo vlastně jste?"
"Ženská s bouchačkou, takže otázky tu kladu já."
str.17

   Když se Alici povede muže probudit, zjistí, že je to Američan jménem Gabriel, který hrál předešlý večer na piano v jazzovém klubu v Dublinu. On si myslí, že se ocitli v některém parku v Irsku a Aliciino tvrzení mu příjde nesmyslné, stejně jako Alici přijde nesmyslné tvrzení jeho. Když ale začnou park prozkoumávat, objeví se u Bow Bridge, u mostu, který se nenechází nikde jinde než v New Yorku.

A tehdy ho spatřili. Široký oblouk litinového mostu, který elegantně přemosťoval jedno rameno jezera. Dlouhý most krémové barvy a arabestkami a osázenými truhlíky. Most důvěrně známý ze stovek filmů. Bow Bridge.
str.19 

 Přestože Alice a Gabriel nepatří mezi lidi, kteří by se zrovna měli v lásce, musí spojit své síly a přijít této záhadě na kloub. Společně  se nějakým způsobem snaží dostat ze sevření pout a získat peníze na jídlo a mobil, aby se Alice mohla spojit se svým kolegou z práce. Čím více se toho ale dozvídají při jejich pátrání, zjišťují, že pravda je daleko horší, než čekali.



Můj názor:
   Před čtení, během čtení i po přečtení téhle knihy jsem pořád koukala s otevřenou pusou. Na knihu jsem narazila náhodou v knihovně a už jen její název mě upoutal. Po přečtení anotace na zadní straně knihy, jsem  věděla, že knihu si musím za každou cenu přečíst. Nemohla jsem totiž odolat tomu, že příběh se odehrává v mém oblíbeném městě, které si přeji někdy v budoucnu navštívit. Autor navíc tak krásně popsal prostředí, ve kterém se hlavní hrdinové zrovna nacházeli. Už jsem četla některé knihy odehrávající se v New Yorku, ale žádná z nich nevystihla tu pravou atmosféru a všechny krásy města, tak jako tahle. 

V životě existují vzácné okamžiky, kdy se otevřou dveře, a váš život se rozzáří. Vyjímečné chvíle, kdy ve vás klíč cosi odemkne, a vy se vznášíte ve stavu beztíže, uháníte po dálnici bez radaru. Rozhodnutí  jsou předem daná, místo otázek máte odpovědi, strach ustoupí před láskou. Takové okamžiky musíme umět rozpoznat.Přetrvávají jen vzácně.
str.74 

  Knize nechybí vtip a smích, ani nepostrádá smutek a pláč. Gabriel byl zdrojem dobré nálady a dokázal mě hodněkrát rozesmát. Zato tu byla Alice a její vzpomínky na minulost, které mi dokázaly vhrknout slzy do očí. Kniha tak získala své zajímavé a osobité kouzlo.
   
  Kniha je rozdělena na čtyři části + něco jako epilog, který nese název Bude... Ve všech částech knihy jsem byla jako na trní a zoufale jsem potřebovala číst dál a dál, abych se dozvěděla pravdu. Každá částe měla v sobě něco jedinečného, něco, co člověka zaujmulo nebo  překvapilo. A nebo totálně dostalo, a pak mu dlouhou dobu trvalo, než to všechno dokázal vstřebat. Takhle by se dalo mluvit o posledních sto stránkách, kdy se toho čtenář nejvíc dozví. Byla jsem z konce vážně uchvácena, vůbec mě nanapadlo, že to mohlo být takhle... Autorovi se tenhle příběh náramně povedl, přesvědčil mě, že umí skvěle psát. Kniha neměla žádnou chybičku, nezklama mě a myslím, že vás  nezklame taky.
   

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe