Přeskočit na hlavní obsah

Pandemonium


  Po půl roce konečně dostali do knihovny pokračování knihy Delirium ze stejnojmenné série a já jsem si ho ihned musela půjčit, abych věděla, jak to vše probíhalo dál. Druhý díl- Pandemonium byl od první stránky nabitý akcí a nebyly tam snad žádné chvilky, kdy by se čtenář nudil. Přesto se mi ale tento díl líbil o něco méně než díl první. Proč? To se dozvíte v této recenzi (obsahuje spoilery na první díl)

Něco krátce o prvním díle: Hlavní hrdinka Lena žije v Portlandu v budoucnosti, kdy je láska ( v té době lépe známá pod názvem Amor Deliria  Nervosa) prohlášena za nemoc a v osmnácti musí každý člověk podstoupit proceduru, aby byl vyléčen a nikdy se už touto nemocí nenakazil. Lena se nejdřív nemůže léčby dočkat, chce být už konečně před touto nemocí chráněna a být "šťastná". Pak ale potká Alexe, který ji otevře oči a ukáže ji, jaká doopravdy může být láska.


Autorka: Lauren Oliver
Originální název: Pandemonium
Počet stran: 304
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dystopie, dívčí román
Moje hodnocení:8/10 ✰




"Něco ti řeknu a nejlíp uděláš, když si na to rychle zvykneš," zašeptá prudce."Všechno, co si byla, tvůj starý život, lidi, které jsi znala... obrátí se v prach." Zavrtí hlavou. "Žádné předtím neexistuje," prohlásí o něco hlasitěji." Existuje jenom teď a to, co přijde potom." 
str.24

  Kniha je rozdělena na kapitoly teď a tehdy, které se spolu střídají. Kapitoly tehdy se odehrávají po příchodu Leny do tábora Nežádoucích. Kapitoly teď se odehrávají dál v budoucnosti, kdy se Lena začně pohybovat v New Yorku. 
  
   Tehdy: Alex a Lena plánovali společně překonat plot a dostat se do Divočiny. Bohužel to zvládne pouze Lena, která se poté připojí ke skupině nevyléčených. Snaží se být jako oni, pracovat a hlavně zapomenout na bolest, jež ji pokaždé raní, když si vzpomene na svého milovaného Alexe.  POstupně si zvyká na velké rozdíly ve svém životě a seznámí se s novými lidmi- vůdkyní skupiny Raven, malou roztomilou dívenkou Blue, Sárou,Veverčákem, Tackem, Hunterem a dalšími. 
   Teď: O nějakou dobu později se Lena ocitne v New Yorku s falešnou identitou  a zúčastní se velké demostrace, kterou uspořádal ABAD- Amerika bez Amor Deliria. Pozná se tam s Julianem. Julianovi už našli několikrát na mozku nádor a kdyby podstoupil léčbu, nejspíš by ji po těchto zákrocích ani nepřežil. Přesto ji ale postoupit chce. Osud Leny a Juliana se spojí, když jsou oba uneseni a několik dní jsou spolu věznění v malé místnosti. Přestože Lena nejdřív Juliana neměla kdovíjak v lásce, postupně se s ním sbližuje a začne v něm vidět člověka, kterého předtím neviděla.


"Tímhle jsou lidé jeden pro druhého ve světě bez lásky. Hodnoty, přínosy nebo překážky. Čísla a fakta. Vážíme, měříme, hodnotíme, a duši přitom semeleme na prach." 
str.116-117 


  Můj názor:
   Opět jako u prvního dílu mě i tenhle vtáhl do děje hned od první stránky. Bylo to čtivé a velice napínavé. Bylo to ještě napínavější a akčnější než Delirium. Jediné co mi na začátku této knihy vadilo bylo to, že kapitoly jsou rozděleny na tehdy a teď a trvalo mi celkem dlouho, než jsem se v tom pořádně zorientovala a měla v tom jasno. Bylo to zmatené, takových prvních padesát stránek jsem se v tom opravdu ztrácela.
   Oceňuji, že autorka ukázala druhou stranu tohoto dystopického světa.  Byly tam zachyceny každodenní problémy  lidí z Divočiny, to jak získávají jídlo, pití, oblečení,další důležité potřeby a jak se spojují se světem lidí bez citů. Další díl této série ukázal zase trochu jiný pohled na svět bez lásky a měl v sobě jinačí atmosféru než předchozí díl. 

"Láska. Jakmile to slovo pustíte dovnitř, jakmile mu dovolíte zapustit kořeny, rozšíří se vám do těch nejtemnějších kořenů v těla jako parazit a s ním i ty otázky, rozechvělost a strach, kvůli kterým nespíte celou noc." 
str.300 

V knize se objevila řada nových postav. Nejvíce jsem si oblíbila malou Blue a když se ji pak stalo to, co se stalo, bylo mi toho strašně líto. Blue mi svým způsobem připomínala malou Grace, se kterou Lena žila předtím u tety Carol. Raven se mi také líbila, jako vůdce skupiny byla vážně skvělá. A pak je tu Julian. Je to  fajn kluk, ale přišlo mi, že pouto mezi ním a Lenou nebylo tak silné, jaké bylo mezi Lenou a Alexem. Lena k němu necítila tak silné city jak k Alexovi. Celkově se mi zdálo, že všechny postavy v tomto díle, byly méně propracované než v Deliriu.

  "Zajímalo by mě, jaké to je, takhle pomalu umírat. 
Zajímalo by mě, jaké to je, umřít rychle"
 
Samotný konec mě velice překvapil a zároveň nalákal na poslední díl této trilogie. Poslední kapitola byla nejdelší ze všech- měla okolo pasedát stránek a čtenáře opravdu hodně napínala do posledního slova. Doslova. Právě to poslední slovo mě úplně dostalo a přinutilo mě, abych si šla hned zítra pro Rekviem. Autorce se opět povedlo mě  na další díl nalákat, dokázala mě přinutit k tomu, abych si co nejrychleji ten díl přečetla a dověděla, jak to všechno skončí. Právě proto knihu doporučuji- příběh je tak skvěle napsán, že vás přinutí číst, číst a číst, dokud se neocitnete na úplném konci.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kniha vs. film | After: Polibek

Nedávno jsme se s kamarádkou rozhodly, že se společně podíváme na filmovou adaptaci první knihy série After. Obě dvě jsme předem věděli, o čem příběh je - kamarádka si přečetla pár kapitol prvního dílu, a já jsem dokonce přelouskala celou tetralogii. Hodně jsme se na společné sledování filmu a poté hodnocení a srovnávání s knihou těšily. Bohužel po zhlédnutí se místo spokojenosti dostavila zklamanost. A to ne z důvodu, že se nám několik minut před koncem začal film sekat.     Zdroj      Je jasné, že každý film, který má svojí literární předlohu bude o nějaké okamžiky z knihy ochuzen. Příběh celé pěti set stránkové knihy nenarvete do filmu o délce 1 hodiny a 45 minut,to chápu... Ale vážně musel být děj tak osekán a to co z něj zbylo muselo být vždycky nějak změněno? Změna, která se nám nelíbila ze všeho nejvíc byl jednoznačně charakter Tessy a Hardina. Ve filmu jsou totiž vykreslováni jako úplně jiní lidé než v knize. Tessa by měla být podle před

Víš, že tě potřebuju?

V pátek jsem dočetla druhý díl DIMILY série, a tak jsem tu s další recenzí. V této recenzi už budu moct porovnávat první díl s druhým dílem.   Autorka: Estalle Maskame Originální název: Did I Mention I Need You?  Počet stran:  320 Nakladatelství: Fragment Žánr: Dívčí román Moje hodnocení: 8/10 ✩      " Nevím, jaké je to být do někoho zamilovaný" přizná se Tylera trochu dychavičným smíchem, "ale jestli být zamilovaný znamená myslet na někoho každou vteřinu každeho dne... Jestli být zamilovaný znamená, že se vám změní nálada, kdykoliv je  ten člověk nablízku... Jestli být zamilovaný znamená, že byste pro toho člověka udělali cokoliv a všechno" zašeptá, "pak jsem do tebe nekonečně zamilovaný" str. 253   Už je to rok, co se Eden a Tyler neviděli. Eden žije v Santa Monice, má přítele Deana (který je zároveň nejlepší kamarád jejího nevlastního bratra Tylera)  a po prázdninách se chystá na vysokou do Chicaga. Právě proto, že se pak odstěhuje

Smrtka

   Tuhle knihu snad ani není třeba představovat, každý knihomol se s ní už určitě setkal. Smrtku jsem od samého začátku, co vyšla v češtině, měla stále na očích, snad na každém profilu na Instagramu jsem ji viděla a četla jsem o ni jen samé kladné recenze. Toužila jsem si tento skvost také  přečíst a zhruba tak před měsícem se mi tato možnost naskytla. Koupila jsem si ji v knihkupectví a o dva týdny později se do ni konečně pustila.  Autor: Neal Shusterman Originální název: Scythe Počet stran: 384 Nakladatelství: Yoli  Žánr: Fantasy, Dystopie Hodnocení: 10/10✰    Lidé zvítězili nad nemoceni, hladem, válkami, stárnutím a dokonce i nad samotnou smrtí. Aby se zabránilo předlidnění, exitují na světě lidi, kterým se říká smrtky. Jediné smrtky můžou ukončit život obyčejných lidí, a to jakýmkoliv způsobem. Každá smrtka má svůj způsob, jak osoby sprovodit ze světa - jedna smrtka si počká až je vybraná osoba připravena zemřít, druhá zabije osobu ihned bez varování a třetí si vybe